HORNSHERRED: Lavere priser, nyt navn og stærkere udvalg på kød og pålæg.
Det er, hvad Dagli´Brugsen i Skuldelev, Dalby og Kulhuse tilbyder kunderne fra denne uge.
Som nogle af de første butikker i Dagli´Brugsen skifter de tre butikker navn til Brugsen.
Men udover det nye navn og nye design, kommer kunderne også til at opleve større forandringer, når de besøger butikkerne.
Alle tre butikker er ejet af Hornsherred Brugsforening.
– Med det nye koncept gør vi det tydeligt, at vi i modsætning til de store discountkæder tilpasser os kunderne i hver enkelt butik. Men samtidig tilfører vi også nogle af fordelene ved at være en del af en stor kæde med stor indkøbsstyrke, fortæller siger direktør Søren Brøgger, Hornsherred Brugsforening.
Discountmatch
Derfor introducerer de tre butikker et discountmatch, som man ellers kun ser i Coops største butikker.
I Skuldelev, Dalby og Kulhuse matcher man discountkæderne på 300 af de mest populære dagligvarer.
Uddelerne i de tre butikker, Søren Petersen i Dalby, Lars Nielsen i Skuldelev og Brian Raahauge i Kulhuse, ser frem til at give kunderne i deres lokalområde flottere butikker, lavere priser og stærkere udvalg.
Kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen/Dagli´Brugsen, er begejstret for initiativet i Hornsherred.
– Vi har netop med succes åbnet en række tidligere Irma-butikker i det centrale København til Brugsen. Derudover er de tre butikker i Dalby, Kulhuse og Skuldelev blandt de absolutte første butikker i Danmark til at tage det nye koncept i brug, fortæller han.
Butikkerne er en del af Danmarks største kæde af lokale dagligvarebutikker, som består af cirka 275 butikker, og som forventer at vokse til omkring 300 over de kommende år under Brugsen-navnet.