– Skibby egner sig godt til MENY

– Skibby egner sig godt til MENY

SKIBBY: MENY kæden, der er en del af Dagrofa-koncernen, har nu eksisteret i fem år. Kæden har 116 butikker i Danmark og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere. Eller MADarbejdere som MENY kalder sine mere end 5.000 faglærte slagtere, fiskehandlere, ostemestre, vinfolk og grønthandlere.

De første fem år har været begivenhedsrig og gode, fortæller Kenneth Holmen Pedersen, kædedirektør i MENY, da avisen fanger ham over telefonen

– Vi lancerede et helt ny koncept – i et dagligvaremarked med masser af koncepter. Lige fra starten har ambitionen været at skille os ud fra resten af butiksnettet. Med et bredt og dybt sortiment, og et meget stort fokus på vores medarbejdere. Det er kernen i vores koncept. 

– Og jeg synes, vi har musklerne til at putte nye lag på vores koncept, fortæller han.

Hvad er målsætningen for de næste fem. Hvad kan kunderne forvente?
– Det helt overordnede er at blive ved med at holde fast med vores kerne. Selv om vi eventuelt må komme ind i en periode med en anden økonomisk virkelighed: Hvor der kommer mere fokus på prisen, så holder vi fast i vores koncept med et stærkt fokus på specialiteter, ferskvarer og god, faguddannet betjening.

Hvordan udvælger man de byer, som MENY-butikkerne skal ligge i, og hvorfor Skibby?
– Vi synes, at Skibby egner sig rigtig godt til MENY. Poul Cullura er en rigtig dygtig købmand – og et rigtig godt eksempel på en købmand, der sættet sit præg på butikken. 

– Vi kigger på befolkningstallet, konkurrencesituationen i den pågældende by og sammensætningen af kunderne. Samtidig prøver vi også at have et så fleksibelt koncept, at vi kan tilpasse det området, butikken ligger i.

Hvilke kvaliteter skal en købmand have?
– Det stiller nogle helt særlige krav at være købmand i MENY. Vi stiller nogle rammer til rådighed, og inden for de rammer er der plads til, at købmanden selv fylder dem ud. Og overvejer, hvad det lige præcis er, den pågældende by har brug for. En købmand skal have et entreprenør-gen og en lyst til at drive sin – butik. Han skal være købmand med stort K.

– Poul er dygtig købmand. Han spiller en aktiv rolle i lokalsamfundet. Han har en rigtig fornemmelse for, hvad det er, kunder vil have. Og han fremhæver det vigtigste i vores butik; nemlig medarbejderne, siger Kenneth Holmen Pedersen.

Andre artikler fra denne uge