Af Tage S. Rasmussen,
Jørgen Olsen, Mette Harder
Ole Peltola på vegne af
Fjordlandslisten
Der har på det seneste været mange skriverier omkring motorvejen, siden regeringens infrastruktur udspil blev lanceret.
I den sidste udgave af Lokalavisen var der ikke mindre end otte artikler omkring motorvejen og infrastrukturplanen. Men det er tankevækkende, at der, med undtagelse af udtalelser fra Kenneth Jensen, har været meget stille omkring betalingsbroen fra byrådets side. Hvorfor mon?
i må jo desværre konstatere, af fjernelsen af betalingen ikke er med i regeringens oplæg, så det er nødvendigt at andre partier får sagen på dagsordenen og tager forslaget m
Det lader jo ikke til, at der er planer om at introducere yderligere betalingsveje ifm. den nye infrastrukturplan, så der er ikke nogen undskyldning for ikke at få dette punkt med i den endelige aftale.
Da Fjordlandslisten havde problematikken på agendaen sidste år, var der jo meget klare tilkendegivelser fra de fleste partier i byrådet herunder V, A, C og O. De var alle modstandere af betalingen samt også potentielle trafikregulerende restriktioner på Kronprins Frederiks Bro.
Så vi må jo klart forvente, at byrådspolitikerne nu sætter handling bag ordene, og via deres partis trafikordførere, sørger for at fjernelsen af betalingen kommer på bordet til forhandlingerne.
Samtidig bør der også kæmpes for midler fra puljen omkring støjbekæmpelse til KMB, da trafikken jo må forventes at vokse markant når/hvis motorvejen etableres og betalingen fjernes.
Vi ser frem til at der kommer fokus og handling på dette område fra de forskellige partier i byrådet, og håber at det lykkes at få fjernelsen af betalingen på Kronprinsesse Marys bro med i det endelige forlig.
Så kan man også få fjernet de sidste 75% af brobestyrelsens honorar, da den så vil være helt overflødig. Men det kræver at flere partier melder sig ind i kampen.