Af Tina Tving Stauning
Borgmester
Jeg har både i pressen, på Facebook og som borgmesterpost fået og læst flere beretninger om, hvordan borgere har ventet og ventet i telefonen for at komme igennem omstillingen for ikke nødvendigvis at få den hjælp og vejledning, som man forventer.
Jeg beklager virkelig de dårlige oplevelser.
Et rådhus/en kommune skal selvfølgelig kunne hjælpe og vejlede kommunens borgere uden al for lange svartider. Kommunen er jo til for borgernes skyld og ikke omvendt.
Samtidig har jeg oplevet de kommunale medarbejdere ligge vandret for at hjælpe og yde den service, som man med rette kan forvente.
Der har været ekstraordinært travlt grundet de mange pas, som skal ombyttes og sidst men ikke mindst har rådhuset været lagt ned af corona-sygemeldinger og manglen på medarbejdere.
Selvfølgelig gøres der alt, hvad der kan gøres. Stillinger er opslået, telefonnedbrud er blevet ordnet, og pakkebokse til afhentning/aflevering af pas og andre papirer er på vej.
Vi skal nok komme igennem til mere ordentlige tilstanden for alle.
Indtil da håber jeg, at man bruger de mange selvbetjeningsløsninger, hvor det er muligt samt tager hensyn til medarbejderne i front.
De gør alt, hvad de kan, og det skal nok blive OK igen.