Dagrofa’s digitale afdeling kigger mod Skibby

Dagrofa’s digitale afdeling kigger mod Skibby

SKIBBY: Er det de drevne, erfarne ledere, der ved, hvordan man driver de sociale medier. Eller tør man give ansvaret til de unge,  der lever midt i det?

Det spørgsmål stillede købmand Poul Cullura sig selv – og tog en vigtig beslutning.

De fleste kender Facebook, Instagram og Twitter. Nogle klarer det fermt,  andre skal have lidt mere hjælp. Men ider er ngen tvivl om,  at det fylder meget hos en del af befolkningen – specielt de unge. 

I Meny i Skibby fylder de sociale medier rigtig meget. Kombineret med annoncering lokalt bruges blandt andet Facebook til at støtte op omkring branding og tilbud og til at gøre opmærksom på sig selv som butik. 

– Der er ingen tvivl om, at der skal være en rød tråd gennem den centrale markedsføring og over til, for mit vedkommende, det lokale der sker i min butik og by, fortæller købmand Poul Cullura. Der hurtigt supplerer : – Og det synes jeg da,  at vi er rigtig gode til det. 

Ungdommeligt ansvar
Og så kunne man jo læne sig tilbage og nyde frugten af en 50-årigs forestilling om, hvordan nutidens og i særdeleshed fremtidens kunder så reagerer på det.

 Men det gjorde købmanden fra Skibby ikke. Han tænkte ud af boksen – og tog en måske ”farlig” beslutning – men den rigtige beslutning. De unge skulle helt og holdent have ansvaret for Meny Skibby’s Instagram.

Poul Cullura er ret klar i spyttet omkring det: 

– Tør jeg? Ja. Er det nødvendigt? Ja. Hvis jeg vil profilere min butik til at være attraktiv for nye medarbejdere fra en ny generation,  så må jeg gøre det ved at tænke på, at deres kommende kolleger kommunikerer hvordan, det er at arbejde i butik.

Nu har de unge under 25 år haft ansvaret for Instagram siden februar, og det har bragt sjove og skæve stories, som bliver fulgt af en fast skare. 

Det så Dagrofa’s chef for Digital markedsføring, som resolut tog fat i Købmanden fra Skibby. 

Et møde blev sat op, og det resulterede i, at Meny Danmarks hovedside for Instagram nu overtages af de unge i hele Danmark. 

Det går på skift,  og naturligvis bliver det Meny Skibby, der først tager stafetten og allerede nu planlægger, hvad der skal ske. 

Tjalfe Erlandsen og Marcus Hedlund er tovholder på uge 48. Og de glæder sig meget: 

– Det er helt vildt fedt. Tænk sig at nå ud til hele Danmark og selv få lov til at styre det hele, uden chefen skal godkende det. Vildt fedt og et stort ansvar, som vi løser sammen som en gruppe, fortæller de to ungersvende. 

Poul Cullura er ganske tilfreds – og meget stolt.

– Vi i lille Skibby kan altså også ramme Danmarkskortet. Og hvorfor ikke? Vi er jo lidt seje her i Meny.   

Andre artikler fra denne uge