Præsentation af skønne oplevelser skal trække flere gæster til Fjordlandet.
FREDERIKSSUND KOMMUNE: VisitFjordlandet – der er et turismemæssigt markedsføringssamarbejde mellem Frederikssund, Holbæk, Lejre og Roskilde kommuner – har haft nationale medier som Politiken, Ugebladet Søndag og Vores Børn på en oplevelsestur, hvor de fik en smagsprøve på landskabet, livet, maden og historien i Fjordlandet.
– Turen er en del af VisitFjordlandets strategi om at præsentere de mange gode oplevelser i Fjordlandet, så historierne kan blive fortalt bredt og dermed trække flere gæster til, fortæller projektchef Thomas Kær Mahler.
Turen havde fokus på blandt andet Outdoor-liv og bød på både guidet cykeltur og kajaktur med Fjordlandet-Outdoor og på en stemningsfuld sejltur på fjorden med M/S Svanen. Der udover præsenterede Gershøj Kro og Herslev Bryghus nogle af de madoplevelser, som Fjordlandet byder på.
Turen er den anden tur for medierne for at sætte fokus på Fjordlandet i 2019, og der planlægges endnu en tur i efteråret.
Evaluering af den tilsvarende indsats i 2018 viser, at presseturene har en stor effekt. Samlet set gav indsatsen mere end 30 artikler i såvel trykte som digitale medier som blandt andet Politiken, Isabellas, Mad&Bolig samt Femina Sverige. med en samlet annonceværdi på 1.428.351 kroner.